Näin erottaudut kilpailijoista

Kiinteistönvälitysalan kilpailu kovenee ja uusia ratkaisuja tarjoavat toimijat haastavat markkinaa. Lue vinkit, miten pärjätä kasvavassa kilpailussa.

Kiinteistönvälitysala on muuttunut vuosien saatossa. Kun menemme useamman vuoden ajassa taaksepäin, markkinaa hallitsi muutama suurempi toimija ja palveluvalikoima oli kaikilla samankaltainen. Viime vuosina markkinaan on tullut uusia toimijoita, jotka ravistelevat alaa tarjoamalla muista erottuvia palveluita. Digitaaliset työkalut ja sosiaalinen media ovat mahdollistaneet täysin uusia tapoja toimia.

Ala on jo murroksessa ja se tulee muuttumaan tulevien vuosien aikana yhä kiihtyvään tahtiin. Oma tapa kuulua ja näkyä tulevat olemaan merkittävässä roolissa jokaisen välitysliikkeen tulevaisuuden menestyksessä. Sähköinen asuntokauppa tukee alan muutosta tuomalla työkaluja rutiininomaisten työtehtävien automatisointiin ja vapauttamalla näin aikaa sille tärkeimmälle – asiakkaalle.

 

Valitse oikeat erottautumisen keinot

Kilpailussa voi erottautua tuottamalla selkeää asiakasarvoa. Erottautumisen keinoja ovat muun muassa ylivertainen palvelu, pysyvä ja vaikeasti kopioitava kilpailuetu tai edullinen hinta. On tärkeää valita, missä yritys kilpailee ja miten oma yritys suhteutuu muihin markkinoilla oleviin toimijoihin. Voi olla pidemmän päälle kannattamatonta pitää matalaa hintatasoa, jos strategiana on kilpailla asiantuntijapalveluilla tai laajalla palveluvalikoimalla. Kun pystyy tuomaan vakuuttavasti esiin yrityksen tuottaman asiantuntija-arvon, voi perustella helpommin palvelun korkeamman hinnan. Näin voi säästyä jatkuvalta hintakilpailuun joutumiselta. Pelkällä hinnalla kilpailu voi olla haastavaa maailmassa, jossa uusia, suoraviivaisia tapoja kehitetään jatkuvasti ja kustannustehokkaan toiminnan mahdollistamat digitaaliset työkalut ovat lähes kaikkien saatavilla.

Ne, jotka onnistuvat erottautumaan, tarjoamaan selkeää asiakasarvoa sekä luomaan laajan asiakas- ja yhteistyöverkoston ovat tulevaisuuden onnistujia. Tulevaisuudessa liiketoiminta menestyy, jos yritys pystyy palvelemaan asiakkaiden tarpeita jatkuvasti muuttuvassa maailmassa. Tämä vaatii yrityksen ja toimintatapojen säännöllistä päivittämistä.

Yksi tärkeä menestystekijä on löytää osaavimmat ja näkemyksellisimmät työntekijät ja onnistua kanavoimaan heidän kykynsä, luovuutensa ja energiansa toiminnan kehittämiseen. Se, miten yritys onnistuu haalimaan ne parhaat tekijät, tehdään pitkäjänteisesti ja määrätietoisesti yritysbrändiä rakentamalla. Mikä on sinun yrityksesi tarina? Miten sinun yrityksesi tulee muuttamaan asiakkaiden maailmaa tulevaisuudessa ja kuinka avarakatseinen kulttuuri yritykselläsi on muuttuvassa maailmassa?

 

”Ne, jotka onnistuvat erottautumaan, tarjoamaan selkeää asiakasarvoa sekä luomaan laajan asiakas- ja yhteistyöverkoston ovat tulevaisuuden onnistujia.Viimeisimmät artikkelit

 

Varmista näkyvyys siellä missä tapahtuu – kasvata yritysbrändiä alueellisella näkyvyydellä

  1. Mainosta oikeassa ympäristössä
    • On tutkittu, että mainonta oikeassa ympäristössä kasvattaa brändimielikuvaa tehokkaasti. Oikealla ympäristöllä tarkoitetaan palvelua tai sivustoa, jota yrityksen kohderyhmä käyttää. Asuntotoimialassa oikea ympäristö on esimerkiksi asuntoportaali.
  2. Sopiva, ei liian tarkka kohdennus
    • Kohdennetusta markkinoinnista puhutaan paljon. Kohdennusvaihtoehtoja on valtava määrä ja halutessaan mainoksen voi kohdentaa hyvinkin tarkasti tietylle ihmisryhmälle tietyllä alueella. Yritysbrändiä rakennettaessa mainontaa ei kuitenkaan kannata kohdentaa liian pienelle segmentille. Monissa tapauksissa riittää pelkkä aluekohdennus.
  3. Erottuva viesti & oma kulma
    • Mikä on sinun yrityksesi tarjoama asiakasarvo? Mieti miten voit viestilläsi erottautua muista. Mikä saa asiakkaan kiinnittämään huomionsa juuri sinun yrityksesi mainokseen? Ole luova ja rohkea! Et välttämättä erotu joukosta, jos kuvailet yritystäsi luotettavaksi tai asiantuntevaksi, mutta jos esimerkiksi saat asiakkaasi kertomaan sen puolestasi, tarina on heti mieleenpainuvampi.
  4. Säännöllisyys & toisto
    • Yritysbrändiä ei rakenneta yhdessä yössä, eikä yksittäisellä mainoskampanjalla. Brändin rakentaminen vaatii pitkäjänteistä ja määrätietoista tekemistä. On myös tärkeää, että yrityksen brändi-ilme ja tarina ovat joka kanavassa yhdenmukaisia. Esimerkiksi kohdeilmoittaminen on tehokas tapa rakentaa brändiä ja vahvistaa sen tunnettuutta  – valitsemalla Oikotien Superpaketin vahvistat yrityksesi brändiä ja rakennat brändi-ilmettä kattavasti ja monipuolisesti. Tutustu tuotteeseen tarkemmin täällä.
  5. Oikean kumppanin valinta
    • Sinun ei tarvitse olla luova tai jokaisen markkinointikanavan asiantuntija. Hyvä kumppani auttaa sinua yritysbrändin luonnissa. Sanoman asiantuntijuus, vahva kuluttajaymmärrys, kattava verkosto ja palveluvalikoima auttavat sinua onnistumaan – on sinulla pieni tai suuri yritys!

Tuotevinkki yritysbrändin rakentamiseen: Oikotien Cross-screen-tuotteet ovat bannerimainoksia, jotka näkyvät parhailla paikoilla Oikotien palvelussa tavoittaen tehokkaasti asunnonvaihtoaikeissa olevat ihmiset. Cross-screen-tuotteet näkyvät kaikilla päätelaitteilla ja ne voidaan kohdentaa juuri sinun tarpeitasi vastaavalle kohderyhmälle. Tutustu cross-screen-tuotteisiin tarkemmin täällä.