Oikotie ja Schibsted yhdistivät voimansa. Yritysfuusio kokoaa yhteen Suomen parhaat digitaaliset markkinapaikat, työpaikkojen, asumisen, autojen sekä vertaiskaupan maailmasta.
Schibsted Suomi Oy yhdistää vastuullisuuden ja kiertotalouden edelläkävijöinä tunnettujen Oikotien ja Torin palvelut ennennäkemättömällä tavalla. Oikotie ja Tori ovat kaikille suomalaisille tuttuja, vahvoja ja luotettavia verkkopalvelubrändejä. Palveluissa vieraillaan yli 50 miljoonaa kertaa kuukaudessa.
Yhdistymisen myötä Torin ja Oikotien markkinapaikat tarjoavat ainutlaatuista ja yhä kattavampaa ostoaiedataa eli reaaliaikaista ymmärrystä kuluttajien käyttäytymisestä. Tämä tuo markkinoille aivan uudenlaisen ja laaja-alaisen palvelukokonaisuuden, joka tavoittaa ostoaikeissa olevat suomalaiset kuluttajat jokaisessa elämänvaiheessa, niin pienissä kuin suurissakin hankinnoissa.
Asuminen kiinnostaa suomalaisia
Asuminen kiinnostaa suomalaisia enemmän kuin koskaan. Oikotie Asunnoilla onkin ollut ennätysvuosi – yli miljoona viikkokävijää. Yhteydenotot ilmoituksiin ovat kasvaneet jopa 50 %. Oikotie Asunnot toi kevään aikana markkinoille uusia palveluja vauhdittamaan asuntokauppaa; tästä esimerkkinä välittäjien ostotoimeksiannot. Syksyllä lanseerattiin uudet aluesivut, jotka auttavat hahmottamaan uusia alueita rakennuttajan, erilaisten palveluntarjoajien ja kuntien näkökulmasta.
Yhdessä parhaiden kauppapaikkojen puolesta
Oikotie ja Tori mahdollistavat eri palveluiden kokonaisvaltaisen hyödyntämisen ja koko Suomen tavoittamisen, kaikkine kohderyhmineen. Tori elää ja hengittää suomalaisen kuluttajan arkea ja tarjoaa tätä kautta Oikotien asiakkaille väylän laajentaa näkyvyyttä ostovoimaisiin kuluttajiin.
– Tori tarjoaa uusia silmäpareja Oikotien myynti– ja vuokrakohteille. Tavoitamme ostoaikeissa olevat kuluttajat kaikissa elämäntilanteissa, sekä haaveilu- ja harkintavaiheessa että ostopäätöksen hetkellä, CEO Jussi Lystimäki Schibsted Suomi Oy:stä sanoo.
Vahva panostus kasvuun
Schibsted Suomi panostaa jatkossa erityisesti asumisen markkinan kehittämiseen ja kasvuun yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Oikotie Asuntojen osalta tämä tarkoittaa tehokkaampia keinoja tavoittaa asunnon vaihtoa suunnitteleva kuluttaja mahdollisimman varhaisessa vaiheessa eli jo ennen asunnon myyntipäätöstä ja välittäjän valintaa. Toisena panostusalueena on edelleen asiakkaiden saamien liidien määrän kasvattaminen.
Kasvu ei kuitenkaan jää tähän, sillä Schibsted Suomi tulee panostamaan asumisen markkina-alueelle myös tulevaisuudessa.
– Vahvistamme asemaamme entisestään suomalaisten arjessa ja elämänmuutoksissa. Tarvelähtöisille palveluille on aina kysyntää sesongista ja suhdanteesta riippumatta. Oikotiellä kauppa käy, Jussi Lystimäki sanoo.