Kohteiden markkinointi on tehokkainta brändimainontaa! Lue kolme tehovinkkiä parhaaseen asuntoilmoitukseen:

Yrityksen brändimielikuva syntyy muun muassa markkinoinnista, arvoista, tuotteen tai palvelun laadusta, yrityksen tavasta toimia ja viestiä sekä asiakkaiden kokemuksista. Tunnettu ja mielikuvaltaan hyvä brändi ovat merkittävässä roolissa, kun tehdään ostopäätöstä tai valitaan yhteistyökumppania.

Brändin rakentaminen vaatii pitkäjänteistä työtä. On tärkeää, että yrityksen tarina ja toiminnan arvot ovat yhdenmukaisia jokaisessa kanavassa. Jos esimerkiksi yritys markkinoi olevansa ekologinen, mutta toimii käytännössä tätä vastaan, mielikuva yrityksestä jää ristiriitaiseksi.

Kiinteistönvälittäjille kohdemarkkinointi on yksi tehokkaimpia tapoja kasvattaa brändin tunnettuutta ja tukea markkinoinnilla luotua mielikuvaa. Kohdeilmoitus on asunnonetsijälle tärkeä kohtaamispiste yrityksen kanssa – joissain tapauksissa jopa ensimmäinen kosketus yritykseen. Sen vuoksi hyvä ensivaikutelma on tärkeä.

Lue kolme tehovinkkiä kuinka valjastaa kohdeilmoittaminen brändiä tukevaksi:

1.) Varmista, että yrityksesi tarina ja laatulupaus ovat samoja kaikissa kanavissa.

Tunnistetaanko yrityksesi rennosta, mutta asiallisesta tavasta viestiä? Jatka samalla linjalla myös kohteiden esittelyssä. Tuo kohdesivulle värimaailma, josta yrityksesi tunnetaan, jotta asiakaskokemus säilyy eheänä. Varmista, että yrityksesi logo näkyy jo hakusivulla, koska se lisää tutkitusti kohdesivuvierailujen määrää. Logo näkyy automaattisesti, jos yritykselläsi on Oikotien Teho- tai Superpaketti.

Kuvilla on suuri merkitys asunnon myynnissä. Laadukkailla kuvilla viestit yrityksesi tavasta toimia. Hyvällä valotuksella, edustavilla kuvakulmilla ja ylimääräisen tavaran karsimisella saadaan onnistuneita kuvia. Videot ja virtuaaliesittelyt kertovat kohteesta kuvia enemmän, joten suosittelemme lisäämään myös niitä kohde-esittelyyn. Ne kertovat yrityksesi monipuolisista markkinointimahdollisuuksista.

2.) Erinomainen asiakaspalvelu tehostaa asuntojen myyntiä

Nykypäivänä asiakkaat ovat tottuneet toimimaan monikanavaisesti ja yrityksiin halutaan olla yhteydessä itselle luontevimmilla keinoilla. Aika, jolloin riitti, että yritykseen sai yhteyttä vain toimistoaikana puhelimitse, on menneisyyttä. Paras asiakaskokemus luodaan sillä, että asiakas voi olla helposti yhteydessä yritykseen juuri siitä paikasta missä hän parhaillaan on. Esimerkiksi kohdeilmoitusta tutkiessaan asunnonostajan kynnys kysyä lisätietoa kohteesta madaltuu, jos yhteydenotto on tehty helpoksi Chat-palvelun avulla. Jos yritykselläsi on käytössä chat-palvelu, se kannattaa lisätä kohdesivulle.

Asunnonetsijät tutustuvat useampiin kohteisiin sitä oikeaa etsiessä. Asiakasta on hyvä auttaa valinnassa tarjoamalla myös muita yrityksesi markkinoinnissa olevia kohteita. Jos unelmien kohde ei olekaan juuri se, jota asiakas on parhaillaan tutkimassa, voi se olla joku muu vastaavilla kriteereillä oleva kohteesi. Hyödynnä kohdesivu myös muiden kohteidesi esittelyyn.

3.) Tuo kohdesivulle mahdollisuus tutustua kohdetta ilmoittavaan välittäjään

Tiesitkö, että noin 80 % ostajista aloittaa kohteiden katselun ennen kuin oma asunto on myynnissä? Toisin sanoen selkeästi suurin osa kohdeilmoituksellasi vierailevista ovat potentiaalisia toimeksiantoasiakkaita. Kohdeilmoitus kannattaakin valjastaa arviokäyntien hankintaan ja välittäjän esittelyyn. Välittäjään on matalampi kynnys ottaa yhteyttä, jos hänestä tiedetään enemmän kuin nimi. Varmista siis, että yrityksesi välittäjäesittelyt on täydennetty. Välittäjäprofiili on maksuton palvelu Oikotiellä. Asunnonetsijät pääsevät tutustumaan profiileihin klikkaamalla välittäjän nimeä kohdesivun yhteydenottolomakkeella.

Kohdesivun aitiopaikalla oleva Kampanjanosto-mainospaikka on erinomainen tapa kiinnittää asunnonmyyjien huomio. Kohdekohtaista Kampanjanostoa voi hyödyntää esimerkiksi Välittäjäprofiiliin ohjaamiseen. Sen avulla voi helposti houkutella asunnonmyyjät tilaamaan arviokäynnin juuri sinulta. Kampanjanosto ei jää huomaamatta ja se näkyy luonnollisesti myös mobiilissa.

—————

Oikotien Superpaketilla saat kattavimman näkyvyyden. Superpaketti sisältää logon hakulistauksissa, välittäjäprofiilin, kohdesivun brändivärit, kampanjanosto -mainospaikan ja yrityksen muut kohteet -noston. Lisäksi siihen kuuluu kaksi kohdesivun mainospaikkaa, jotka tuovat yrityksesi brändin tehokkaasti esiin.