Varoitusviesti

Tämän lomakkeen lähetystoiminto on asetettu pois päältä.

Onko sinulla juttuidea, jonka haluat jakaa kanssamme? Vai haluatko kiittää tai antaa risuja? Alla voit antaa palautetta toimitukselle. Kiitos jo etukäteen!

Palautteen voit antaa alla olevalla lomakkeella. Sähköpostiosoite jää vain toimituksen käyttöön, mikäli meidän tarvitsee olla sinuun yhteydessä.

Oikotie Asunnot on aloittanut yhteistyön uudenlaisen asuntokauppatoimijan Kodit.io:n kanssa. Kodit.io antaa markkinoiden tarkimpia reaaliaikaisia arvioita kerrostaloasuntojen hinnoista. Kodit.io tekee arvion perusteella käteistarjouksen asunnon ostosta. Asunnonmyyjä saa käteistarjouksen saman tien.

Kodit.io:n palvelu on nyt kaikkien Oikotiellä asuntoaan pääkaupunkiseudulla myyvien yksityisten myyjien käytössä. He voivat pyytää suoraan tarjouksen asunnostaan ja halutessaan hyväksyä sen heti tai valita kahdeksan viikon takuukaupan, jolloin tarjoushinta on taattu. Myyjä voi kuitenkin itse yrittää saada asunnostaan parempaa hintaa kahdeksan viikon ajan.

Kodit.io tekee kodin myyjille dataan perustuvan käteistarjouksen kerrostaloasunnosta, tarjoaa joustavuutta kaupan aikataulussa sekä mahdollisuuden vuokrata vanha asunto takaisin, jotta myyjä välttyy mahdollisilta väliaikaisilta asumisratkaisuilta ennen uuteen kotiin muuttoa. Kodin ostajille Kodit.io tarjoaa täysin remontoituja ja muuttovalmiita kerrostaloasuntoja, joihin voi vaihdossa antaa vanhan asuntonsa.

Näin myyt asuntosi Kodit.io:n avulla

Prosessi on hyvin yksinkertainen: myyjä voi käydä tekemässä hinta-arvion kerrostaloasunnosta Oikotien verkkosivuilla ja pyytää suoraan asunnon arviokäynnin, joka ei sido vielä mihinkään. Arviokäynnin perusteella Kodit.io tekee asunnosta käteistarjouksen ja myyjä voi valita tehdäänkö kaupat heti vai haluaako hän 8 viikon takuukaupan, jolloin hän voi yrittää myydä asunnon itse.

Koska uuden asunnon ostohetki ja vanhan asunnon myynti aika harvoin kohtaavat täysin aikataulullisesti, poistaa uusi, keinoälyä hyödyntävä palvelu asuntokauppojen ketjuuntumista. Uudesta kodista haaveileva voi tehdä huoletta ehdottoman tarjouksen unelmakodistaan, koska on saanut jo käteistarjouksen tai ostotakuun.

Tekoäly tekee asuntojen hinnoittelusta näkyvämpää

”Lanseerasimme Kodit.io palvelun pääkaupunkiseudulla tammikuussa ja olemme lyhyessä ajassa ostaneet 60 asuntoa ja haluamme laajentaa toimintaamme Suomessa sekä kansainvälisesti. Tavoitteemme on ostaa Suomessa noin 50 kerrostaloasuntoa kuukaudessa. Taustallamme on useita yksityisiä asuntosijoittajia sekä kiinteistösijoittamiseen erikoistuneita yrityksiä” sanoo Kodit.io:n toimitusjohtaja ja perustaja Kalle Salmi.

”Tekoäly ja digitalisaatio tulee muuttamaan asuntokaupan prosesseja yhä automatisoidummaksi ja se tekee samalla asuntojen hinnoittelusta yhä läpinäkyvämpää”, jatkaa Salmi. Kodit.io:n tekoälyyn pohjautuva malli pystyy yhdistämään asunnon arviossa kerätyt tiedot eri tietolähteistä ammennettuun suureen määrään julkista sekä yksityistä tietoa ja luomaan tämän perusteella hinta-arvioraportin. Hintaan vaikuttavat paitsi alueen toteutuneet kauppahinnat ja myyntiajat sekä markkinoiden tarjonta ja kysyntä, myös alueen palvelut ja tulevaisuuden näkymät sekä asunnon ja taloyhtiön kunto sekä taloudellinen tilanne. Tekoälyn avulla asunnosta voidaan näin antaa aiempaa huomattavasti tarkempi hinta-arvio.

Voit tutustua palveluun tarkemmin, käydä tekemässä hinta-arvion asunnostasi ja pyytää arviokäynnin täällä.  

Oikotien markkinointikampanja sai koko Suomen laulamaan Kun aika on. Onnistuneen kampanjan huomasi myös Effie Awards Finlandin tuomariraati, joka jakoi 25.1.2018 Oikotielle hopeisen Effien. 

Effie Awards Finland jakoi tuloksellista markkinointia tehneille kampanjoille palkintoja 16.kerran viime torstaina. Effien voittajakampanjassa pitää olla hyvä idea, selkeät tavoitteet sekä oivaltava luova toteutus, jotka ovat yhdessä johtaneet hyviin tuloksiin. 

Oikotien ja Intohimotoimisto Cassiuksen Kun aika on -kampanja voitti hopeisen palkinnon Tuote- ja palvelusarjassa. Kampanjassa dramatisoitiin elämän valintatilanteisiin liittyvän luopumisen tuskan ja uudesta innostumisen ristiriita ja Oikotie profiloitiin tieksi onnistuneisiin elämän muutoksiin. 

"Effie on upea tunnustus koko Oikotien markkinointitiimille ja olemme palkinnosta tosi ylpeitä. Mielestäni tämä osoittaa myös käytännössä, että Sanoman lupaus 'Kasvua mainonnalla' toimii käytännössä digitaalisessa liiketoiminnassa. Käytimme Sanoman koko mediapalettia kampanjassa ja menestys on luotu niillä. Yhdistämällä massamediaa tarkkaan optimointiin kävijähankinnassa saatiin aikaan poikkeukselliset tulokset. Luopumisen vaikeudesta kertovat tarinamme puhuttelevat kuluttajia ja tunteellinen mainontamme osuu suoraan suomalaisten sydämiin. Intohimo Cassius onnistui erinomaisesti luomaan rakastettavan konseptin, joka kestää hyvin aikaa ja toistoa. Mainonnan huomioarvo ja mainonnasta pitäminen ovat vain nousseet kampanja kampanjalta. Tämä vuosi tulee osoittamaan, mihin 'Kun aika on' meidät viekään matkallamme kohti markkinajohtajuutta", Oikotien markkinointipäällikkö Elina Bono sanoo.

Effie Awards Finland on markkinoinnin tuloksellisuutta mittaava kilpailu, jota järjestetään 42 maassa. Suomessa kilpailun järjestää Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liito MTL ry. Vuonna 2017 kilpailun pääyhteistyökumppanina toimi Sanoma Media Finland.  Aikaisemmat voittajat ja töiden esittelyt löytyvät Effien sivuilta. Markkinoinnin ​Effie Worldwide teettää joka vuosi erilaisia tutkimuksia kilpailutöiden tuloksellisuudesta, joihin voi tutustua täällä