Oikotien Kun aika on -kampanjalle hopeaa Effie Awardsista

Oikotien markkinointikampanja sai koko Suomen laulamaan Kun aika on. Onnistuneen kampanjan huomasi myös Effie Awards Finlandin tuomariraati, joka jakoi 25.1.2018 Oikotielle hopeisen Effien. 

Effie Awards Finland jakoi tuloksellista markkinointia tehneille kampanjoille palkintoja 16.kerran viime torstaina. Effien voittajakampanjassa pitää olla hyvä idea, selkeät tavoitteet sekä oivaltava luova toteutus, jotka ovat yhdessä johtaneet hyviin tuloksiin.

Oikotien ja Intohimotoimisto Cassiuksen Kun aika on -kampanja voitti hopeisen palkinnon Tuote- ja palvelusarjassa. Kampanjassa dramatisoitiin elämän valintatilanteisiin liittyvän luopumisen tuskan ja uudesta innostumisen ristiriita ja Oikotie profiloitiin tieksi onnistuneisiin elämän muutoksiin.

”Effie on upea tunnustus koko Oikotien markkinointitiimille ja olemme palkinnosta tosi ylpeitä. Mielestäni tämä osoittaa myös käytännössä, että Sanoman lupaus ’Kasvua mainonnalla’ toimii käytännössä digitaalisessa liiketoiminnassa. Käytimme Sanoman koko mediapalettia kampanjassa ja menestys on luotu niillä. Yhdistämällä massamediaa tarkkaan optimointiin kävijähankinnassa saatiin aikaan poikkeukselliset tulokset. Luopumisen vaikeudesta kertovat tarinamme puhuttelevat kuluttajia ja tunteellinen mainontamme osuu suoraan suomalaisten sydämiin. Intohimo Cassius onnistui erinomaisesti luomaan rakastettavan konseptin, joka kestää hyvin aikaa ja toistoa. Mainonnan huomioarvo ja mainonnasta pitäminen ovat vain nousseet kampanja kampanjalta. Tämä vuosi tulee osoittamaan, mihin ’Kun aika on’ meidät viekään matkallamme kohti markkinajohtajuutta”, Oikotien markkinointipäällikkö Elina Bono sanoo.

Effie Awards Finland on markkinoinnin tuloksellisuutta mittaava kilpailu, jota järjestetään 42 maassa. Suomessa kilpailun järjestää Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liito MTL ry. Vuonna 2017 kilpailun pääyhteistyökumppanina toimi Sanoma Media Finland.  Aikaisemmat voittajat ja töiden esittelyt löytyvät Effien sivuilta. Markkinoinnin ​Effie Worldwide teettää joka vuosi erilaisia tutkimuksia kilpailutöiden tuloksellisuudesta, joihin voi tutustua täällä.

Teksti ja kuvat: toimitus